Developing literacy in the young learner classroom
Developing literacy in the young learner classroom ©

British Council

Date
2015. Március 21., Szombat -
10:00 - 14:45
Helyszín
BUDAPEST, II. RÁKÓCZI GIMNÁZIUM

2. RÉSZ: KREATIVITÁS A SZÖVEGÉRTÉS ÉS ÍRÁSKÉSZSÉG FEJLESZTÉSÉBEN - FÓKUSZBAN A 8-14 ÉVES KOROSZTÁLY

5 ÓRÁS MÓDSZERTANI MŰHELY ANGOLNYELV-TANÁROK SZÁMÁRA

A kisiskolai kreativitás fejlesztését körbejáró, két részes képzésünk első része az 5-12 éves nyelvtanuló korosztályra épít, míg a második rész a 8-14 éves korosztály kreatív idegennyelvi írás-olvasás tudásának fejlesztésével foglalkozik. Javasoljuk, hogy a képzés mindkét részén vegyen részt, bár jelentkezhet csak egyetlen alkalomra is!

Ez a műhely az írni-olvasni tudás szemszögéből vizsgálja a kreativitást a 8-14 éves korosztály életkori sajátosságaihoz igazodva.

Szorosan kapcsolódva a képzés első részéhez, a képzés során felidézzük és röviden áttekintjük a kreativitás legfontosabb elemeit és azt, hogyan teremtsünk kreativitást ösztönző, vagy annak kiteljesedéséhez vezető idegennyelv-oktatási környezetet (részletesebben lásd 1. rész). Ez a műhely a kreatív idegennyelvi írás-olvasás készségének fejlesztésével foglalkozik, és bemutatja, hogyan indulhat ki a szöveg különböző típusaiból a kreativitás, például a mesekönyvből, a mondókából, a versből, a dalból. Itt térünk ki a nyelvtanári munka egyik legfontosabb elemére, a tanári kérdések vizsgálatára is.

Csakúgy mint az előző részben, a műhelymunka során lehetőség nyílik változatos, kreativitást fejlesztő feladatok és tevékenységek kipróbálására és azok reflektív elemzésére. A szövegértés és íráskészség fejlesztését célzó feladatok jól adaptálhatók a gyermekkori nyelvoktatás különböző szakaszaira és nyelvi szintjeire is.

A résztvevők a műhely elvégézéről 5 kreditpontos tanúsítványt kapnak.

A műhely vezetője: Kuti Zsuzsa, idegennyelvi tanácsadó, tréner, vezető szaktanácsadó az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetnél

Első rész 10.00-11.30 Hogyan teremtsünk kreativitást ösztönző, vagy annak kiteljesedéséhez vezető idegennyelv-oktatási környezetet? Kreativitás az idegennyelvi írás-olvasás fejlesztésében.
Második rész 11.45-13.15 Szövegértés és íráskészség fejlesztése kreatívan. Tanári kérdések a nyelvórán.
Harmadik rész 14.00-14.45 „Az én kreatív osztálytermem”: feladattervezés és reflexió

A WORKSHOPRA BETELTEK A HELYEK, ÍGY MÁR CSAK A VÁRÓLISTÁRA TUDNAK JELENTKEZNI.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Kérjük, töltse ki az online regisztrációs adatlapot 2015. március 9-ig!

Tréner

Category icon
Teacher workshops