Az angol nyelvtudás értékelése és tesztelése a 7–17 évesek körében
Tudjuk, hogy Ön is szeretné figyelemmel kísérni gyermeke angoltudásának fejlődését. A folyamatos értékelés és tesztelés pontos képet ad a gyermek erősségeiről, gyengeségeiről és jövőbeli tanulási céljairól.
A tanárok segítséget nyújtanak a tanulóknak abban, hogy felmérjék, miben haladnak jól és miben kell továbbfejlődniük. Ez a nyelvtudásuk értékelése, a készségeik és a tanórai teljesítményük alapján történik.
Miként tájékozódhat és kapcsolódhat be?
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan tájékoztassuk gyermeke haladásáról. Így tudja figyelemmel kísérni az oktatást:
- A tanórák célkitűzéseit megtalálja a tanulási platform konzultációs fórumán.
- Gyermeke teljesítményét a tanulási platform haladásfigyelő oldalán követheti nyomon.
- Az egyes modulok végén olvassa el gyermeke önértékelését.
- Megtekintheti a jelentéseket és együtt örülhet gyermekével a jó eredményeknek.
- A félévek végén szülői esteken vehet részt.
Magabiztosság fejlesztése az angol kommunikációban
Az angol nyelvtudás értékelése és tesztelése segít a gyermekeknek, hogy tudatosabban álljanak hozzá a nyelvhez, magabiztosabban beszéljenek angolul és jobban tanuljanak.
Így működik:
Fejlesztő értékelés | Minősítő értékelés (CEFR-hez kapcsolódó tanári értékelések) |
A tanárok folyamatosan tudatosítják a tanulókban az órák célkitűzéseit a ciklikus fejlesztő értékeléssel, mely önértékelésekből, egymás értékeléséből és reflektív tevékenységekből áll (célok megosztása > reflektálás > tervezés). | A tanárok a magazinok projektrovatát használják fel forrásként, hogy tanúsítsák az elért haladást a tanulóknak és a szülőknek. |
Hogyan készülnek a tanulókról szóló jelentések?
A tanárok által készített jelentések aktuális információkat nyújtanak a gyermek teljesítményéről és haladásáról. Értékeléseink főbb kritériumai:
Beszédkészség | A beszédkészség értékelésénél a tanulók kiejtését, szókincsét, magabiztosságát és igyekezetét vesszük figyelembe. |
Íráskészség | A tanulók íráskészségének értékelése a helyesírás és a szókincs felméréséből áll. Azt is vizsgáljuk, miként rendszerezik gondolataikat és mennyire tudják átadni mondanivalójukat. |
Önálló tanulás és házi feladat | Az otthon végzett önálló munka elengedhetetlen a tanulók fejlődéséhez. Ellenőrizzük a házi feladatok elvégzését, a beadott házi feladatok vagy a tanulási platformon keresztül teljesített feladatok minőségét. |
Nyelvtan | Oktatómagazinjaink olyan feladatokat tartalmaznak, amelyek fejlesztik a tanulók nyelvtani készségeit és az angol nyelv helyes használatát. A nyelvtant a tanfolyam során végzett gyakorlatok révén ellenőrizzük. |
Szókincs | A tanárok minden órán tanítanak új szavakat. Arra ösztönözzük a tanulókat, hogy az újonnan elsajátított szavakat igyekezzenek beépíteni angol kommunikációjukba. A tanulók szókincshasználatát minden órán osztályozzuk. |
Záróértékelés | A végső osztályzat a gyermek eredményei, órai részvétele és házi feladatai alapján születik. |