Javítsd az angol nyelvismeretüket a Gyerekeknek szóló szórakoztató és interaktív nyelvtanuló játékokkal
A játék nagyszerű módja a nyelvtanulásnak, és a tanulmányok azt mutatják, hogy a játékok pozitív hatással lehetnek a gyerekek tanulási motivációjára, önállóságára, magatartására és önállóságára. Ráadásul a tanulás közbeni szórakozás különösen fontos a fiatalok számára, mert ösztönzi a kreativitást, a problémamegoldást és az élethez szükséges más készségeket.
A játékok számos módon támogathatják a nyelvtanulást. Legyen szó angol nyelvű utasítások követéséről, az angol szavak és cselekvések párosításáról, vagy a beszédben és hallott szövegértésben való magabiztosság fejlesztéséről, a játékok közösségi, interaktív formában segítenek az angol nyelvtudás fejlesztésében.
Angol nyelvű játékok széles választéka áll rendelkezésre az általános iskolás diákok számára. Szeretnénk segíteni, hogy a megfelelőt válaszd ki gyermekeidnek, ezért az alábbiakban felsoroljuk néhány jól bevált kedvencünket.
Készülj fel a versenyre, és hozz létre egy nagyszerű angoltanulási környezetet.
Kártyajátékok
A kártyajátékok nem véletlenül számítanak klasszikusnak. A kártyát bárhova el lehet vinni, biztonságos és az egyik leghatékonyabb eszköz a memória támogatására a nyelvtanulás során. Ráadásul, mivel vizuális jellegűek, a kártyajátékok segítenek a gyerekeknek felismerni a nyelvtanulás mintáit, és önálló tanulásra ösztönzik őket.
Íme néhány a legnépszerűbb kártyajátékunk közül, emellett azt javasoljuk, hogy böngéssz a LearnEnglish Kids által kínált számos tanulókártya között, amelyből ki is nyomtathatsz néhányat.
Snap!
Célkitűzés:
A legtöbb kártya összegyűjtése, hogy elsőként mondhasd: „Snap”! amikor meglátod egy kártya párját
Anyagok:
Normál játékkártyák vagy speciális'Snap! kártyák
A játék menete:
- Vegyünk egy normál kártyapaklit, és osszuk el egyenlően a játékosok között (minimum két ember, nincs maximális létszám).
- A játékosok nem nézhetik meg a kártyáikat, de mindenki felváltva letesz egy kártyát mindenki elé, képpel felfelé.
- Ha egy kártyát egy ugyanolyan kártya tetejére tesznek (pl. két 7-es vagy két macska), akkor az első játékos, aki „Snap”-t kiált! megnyeri az összes eddig lerakott kártyát.
- A játék addig folytatódik, amíg csak egy játékosnak marad lapja. Az a győztes, akinek a legtöbb kártyája van.
Top tipp:
A „Snap!” szó megtanulásán kívül a játékosoknak a kártyaszámot és a színt (spades, club, hearts, diamonds) is ki kell mondaniuk angolul játék közben.
Memóriajáték, vagy Pelmanism
Cél:
Ne feledd, hol vannak a kártyapárok, és gyűjts össze minél több kártyát
Anyagok:
A „Memory game” kártyákon általában állatok, emberek vagy tárgyak képei láthatók. Ha nem állnak rendelkezésre ezek a speciális kártyák, használhatsz számozott kártyákat is: csak győződj meg arról, hogy páros számú kártyád van, és minden kártyának van egy párja.
A játék menete:
- Ez a párosítási játék átgondoltabb és kevésbé kaotikus, mint a „Snap!”. Helyezd az összes kártyát képpel lefelé, és terítsd ki őket egy asztalra úgy, hogy ne érjenek egymáshoz.
- A játékosok ezután felváltva fordítanak fel két lapot – ha találnak egy párt, akkor megnyerik azokat a lapokat, és kapnak egy újabb lapot.
- Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pár kártyája van a játék végén.
Top tipp:
Útközben a játékosok megadhatják az egyező lapok sorrendjét, hogy megnyerjék azokat, pl.: „Balról a második és jobbról a harmadik kártya megegyezik.”
Toll- és papírjátékok
Ideálisak az általános iskolás gyerekek angol nyelvű olvasási és írási készségeinek fejlesztéséhez, ezek a toll- és papírjátékok szórakoztatóak és informatívak.
Stop the bus
Célkitűzés:
Leírni annyi eredeti szót, amennyi eszedbe jut
Anyagok:
Egy toll és egy darab papír minden játékosnak
A játék menete:
Ez az egyik legnépszerűbb angoltanulási tevékenység általános iskolás diákok számára.
- Először válassz öt kategóriát, például érzések, sport, melléknevek, zöldségek és gyümölcsök.
- Ezután válassz ki egy betűt véletlenszerűen kihúzva a táskából, vagy egy online véletlenszerű kiválasztóval.
- Kérd meg a játékosokat, hogy írjanak le minél több szót angolul az egyes kategóriákon belül, kezdve a választott betűvel. Például, ha a kiválasztott betű a „T”, a diákok a következőket írhatják: „tired’, ‘tennis’, ‘thoughtful’, ‘turnip”, „tomato’”.
Miután mindenki írt egy szót minden kategóriához, valaki „Stop the bus!”-t kiált, és a játékosok felolvassák a szavaikat. A játékosok csak olyan szavakért kapnak pontot, amelyeket senki más nem írt le. Aki először ér el tíz pontot, az a győztes
Híres emberek
Célkitűzés:
Kérdezz-felelek, ahol a megfejtés egy híres személy
Anyagok:
Egy öntapadó jegyzettömb
A játék menete:
- Ezt a játékot általában híres emberek nevével játsszák, de bármilyen kategóriához átalakítható, beleértve a könyveket, állatokat, országokat és egyebeket. Minden játékos felírja egy híres személy nevét egy cetlire, és felragasztja a tőle jobbra ülő személy homlokára.
- A játékosok ezután felváltva kérdeznek – egyszerre egyet yes/no question –, és megpróbálják kitalálni a homlokukon lévő híres személy nevét.
- Aki először tippel helyesen, az nyer.
Top tipp:
Nem kell ragaszkodnod a híres emberekhez. Használd rajzfilmfigurák vagy olyan személyek nevét, akiket valószínűleg minden játékos ismer.
Játékok unaloműzésre
Egy hosszú autós úton vagytok, vagy sorban álltok a szupermarketben? Íme néhány játék, amelyekkel kitölthetitek az időt, és még kellékek sem kellenek hozzá.
The minister’s cat
Célkitűzés:
Annyi melléknévre gondolni, amennyire csak tudsz
Anyagok:
Semmi
A játék menete:
- Ezt a játékot már a viktoriánus idők óta játsszák. Egyszerre szórakoztató és zseniális feladat, amellyel gyakorolhatjátok az angol mellékneveket és stress timing kiejtésüket.
- Minden játékos 1, 2, 3, 4 ritmust tapsol, egymással egy időben.
- Az első játékos a tapsok ütemében kimondja, hogy „The minister's cat is a (fat) cat”, tetszőleges melléknevet adva hozzá.
- A második játékos ekkor az előző melléknév utolsó betűjével kezdődő melléknévre gondol, pl. "The minister's cat is a (terrible) cat."
- A játék addig folytatódik, amíg valakinek nem jut eszébe több melléknév a taps közben.
Top tipp:
Szabd személyre a játékot a gyermeked nevével, pl. „Jaime’s cat is…”.
I spy
Célkitűzés:
Egy olyan tárgy nevének kitalálása, amelyre egy másik játékos gondol vagy amelyet lát
Anyagok:
Semmi
A játék menete:
- Ebben a játékban egy személy a kijelölt kém, a többieknek pedig ki kell találniuk, hogy milyen árulkodó jelet vettek észre.
- A játék az „I spy, with my little eye, something beginning with …” kifejezéssel kezdődik, amely után a rejtélyes objektum első betűjét ki kell mondani.
- Ha szeretnéd gyakorolni az eldöntendő kérdéseket, akkor azt a változatot is játszhatod, amelyben a játékosok akár tíz kérdést is feltehetnek, például olyat is kérdezhetnek, hogy „Is it outside the car?’, ‘Is it bigger than a football?’”
Top tipp:
A játék másik változata, hogy az első betű helyett a tárgy színét mondjuk.
I went shopping and I got
Célkitűzés:
Hogy a lehető legtöbb tárgyat megjegyezd a bevásárlólistán
Anyagok:
Semmi
A játék menete:
- Ebben a memóriajátékban a játékosok felváltva tesznek tárgyakat egy képzeletbeli bevásárlókosárba. Az első játékos azt mondhatja: „I went shopping and I got a pineapple.’ ”
- A második játékos hozzáteheti a következőt: „I went shopping and I got a pineapple and some tea.’ ”
- A játék úgy folytatódik, hogy a lista egyre bővül. Ha egy játékos elfelejt egy tárgyat, vagy túl sokáig habozik, kiesik a játékból. Ez addig folytatódik, amíg egy játékos marad.
Top tipp:
Vannak, akik azzal a szabállyal játszanak, hogy a megvásárolt cikkeknek ábécé sorrendben kell lenniük, például „apples, bread, carrots’” és így tovább. Ez a változat kiváló az általános iskolás diákok szókincsének bővítéséhez, és segít nekik az angol ábécé gyakorlásában is.
Simon says
Célkitűzés:
Figyelmesen kövesd az utasításokat, és ne kövess el hibát
Kellékek:
Semmi
A játék menete:
- Ebben a játékban az egyik játékos „Simon”, és cselekvéseket hajt végre, majd utasítja a többi játékost, hogy másolják le azokat.
- Az utasításokat mindig a „Simon says…” kifejezéssel kezdik, majd a kéréssel, bármi is legyen az. Simon mondja: érintsd meg az orrodat, integess, fordulj meg.
- A trükk azonban az, hogy a játékosok csak akkor hajthatják végre a feladatokat, amikor meghallják a „Simon says” kifejezést. Ha olyan cselekvéseket hajtanak végre, amiket Simon nem mondott, vagy amikor a személy mást mond (pl.: „Touch your toes, please’”), akkor kiesnek a játékból.
Források az általános iskolás diákoknak szóló foglalkozásokhoz
Nincs hiány olyan helyekből, ahol szórakoztató, kihívást jelentő tevékenységekhez juthatnak hozzá az általános iskolások, amelyekkel fejleszthetik angol nyelvtudásukat is. Ezek többek között:
Az iskolai nyelvtanulással kapcsolatos tevékenységek és játékok során törekedj arra, hogy a foglalkozásokat legfeljebb tíz percig tartsd, hogy ne terheld túl a gyerekeket. A diákok optimális tanulási módja rövidebb, gyors tanulási szakaszokból áll ,mert így mélyebben megértik és megjegyzik a tanultakat.
Sose felejts el sok visszajelzést adni és megdicsérni gyermeked tanulás közben, valamint ünnepeld meg vele egyéni sikereit is.
Ha további tanácsokat szeretnél kapni az általános iskolások angol nyelvi képességeinek fejlesztéséhez, olvasd el ezt a tíz tippet gyermeked motiválásához. Ha főznél és közben gyermeked szövegértését is fejlesztenéd, próbáld ki ezeket az egyszerű angol nyelvű recepteket gyerekek számára.